U nastavku priopćenja objavljuje se pismo upućeno glavnom uredniku Nacionala kao odgovor na informacije objavljene u zadnjem broju Nacionala. (15. 2. 2018.)
U tjedniku Nacional od 13. veljače 2018., na stranicama 28. – 31., objavljen je tekst pod naslovom „Izigravanje zakona u samom srcu Državnog odvjetništva“, u kojem je problematizirana isplata naknade za prekovremeni rad vozača ravnateljice USKOK-a.
U tekstu se konstatira da se u USKOK-u već dulje falsificiraju neki službeni dokumenti, navode se prekovremeni sati koji su u određenom periodu isplaćeni vozaču ravnateljice te se navodi kako je „teško povjerovati da se radi o istinitom prikazivanju određenih radnih sati“ objašnjavajući to s hipotetskim mogućnostima sudioništva ravnateljice u manipulacijama ili njenom suodgovornošću za nemar.
Radi točnog informiranja javnosti tražimo da objavite odgovor na objavljenu informaciju sukladno odredbi članka 56. Zakona o medijima.
Navodi o bilo kakvom netočnom prikazivanju broja prekovremenih radnih sati vozača ravnateljice USKOK-a, koji je kao pravosudni policajac raspoređen na rad u Ured kao vozač-pratitelj ravnateljice, ne odgovaraju istini. Ravnateljica USKOK-a je svojim potpisom potvrdila ono što je stvarno odrađeno, odnosno da je svaki prekovremeni sat za koji mu je isplaćena naknada uistinu odrađen. Dakle, ne radi se o izostanku kontrole radnih sati, odnosno o nemaru, niti se radi o bilo kakvoj vrsti manipulacija ili falsifikata kao što se to insinuira u tekstu.
Osim toga, problem velikog broja prekovremenih sati vozača USKOK-a i DORH-a nije od jučer, i to u Uredu posebno vozača-pratitelja ravnateljice USKOK-a, kao štićene osobe III kategorije. Naime, s obzirom da se radi o specifičnoj vrsti posla koji obuhvaća tjelesnu pratnju i zaštitu dužnosnika, a da za djelatnike USKOK-a uobičajeno radno vrijeme od 8,00 do 16,00 sati u pravilu ne postoji, te da priroda posla kojom se bave ravnateljica i zamjenici ravnateljice u pravilu iziskuje prekovremeni rad, prekovremeni sati vozača-pratitelja ravnateljice USKOK-a odgovaraju radnim satima ravnateljice.
Uostalom, u samom se tekstu citira jedan od sugovornika koji je naveo da su vozači državnih dužnosnika „osuđeni“ pratiti njihov ritam aktivnosti, koji je često nepravilan i nepredvidiv te su stoga moguće situacije u kojima vrijeme provedeno na radu i za volanom traje onoliko koliko toga dana traju aktivnosti nekog dužnosnika.
Da se radi o problemu koji postoji unatrag više godina ukazuje i mišljenje Ministarstva pravosuđa od 26. listopada 2011., koje je dano na traženje Državnog odvjetništva Republike Hrvatske o mogućnosti isplate uvećane osnovne plaće na ime prekovremenog rada koji traje više od 32 sata mjesečno, odnosno 180 sati godišnje.
Naime, u tom se mišljenju navodi „kako bi se svi poslovi iz djelokruga državnog odvjetništva mogli obaviti u zakonom određenim rokovima, a kada nema dovoljno djelatnika za obavljanje poslova u redovnom radnom vremenu, djelatnicima koji po nalogu čelnika državnog odvjetništva pristanu na prekovremeni rad koji može trajati i duže od 32 sata mjesečno odnosno više od 180 sati godišnje, imaju pravo da im se ti prekovremeni sati isplate“.
Dakle, vozaču-pratitelju ravnateljice USKOK-a plaćeni su prekovremeni sati koje je on po nalogu ravnateljice, zbog potrebe posla, obavio.