Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta

Kontrastni prikaz Ispiši stranicu Pošalji link
prilagodba izgleda
mogućnosti
RSS

Ispravak objavljene netočne informacije

U „Slobodnoj Dalmaciji“ od 1. srpnja 2011. objavljen je tekst pod naslovom „USKOK naplatio 320.000 kn za kopiranje spisa!“ u kojemu autor navodi niz procjena i netočnih informacija. (1.7.2011.)
Autor teksta proizvoljno i posve neutemeljeno tvrdi da je optužnica u predmetu Manager „ispisana na 40.000 stranica“ te da se „jednostavnom matematikom“ dolazi do „svote od najmanje 40.000 kuna koliko je svaki optuženik (od njih osmorice) u aferi Spice morao platiti kako bi pročitao za što ga se tereti“ pa je tako, neutemeljeno zaključuje autor teksta, „USKOK naplatio više od 320.000 kuna samo za kopiranje spisa.“
Optužnica u navedenom predmetu ima 358 stranica i sudu je, sukladno zakonu, dostavljena u dovoljnom broju primjeraka  za okrivljenike i njihove branitelje. Cjelokupni spis predmeta sastoji se od oko 40.000 stranica. Tvrdnja kako su okrivljenici pojedinačno morali platiti najmanje po 40.000 kuna kako bi pročitali za što ih se tereti je, najblaže rečeno, smiješna i potvrđuje da autor teksta nije baš upućen u ono o čemu piše. Da se raspitao znao bi da okrivljenici i njihovi branitelji tijekom istrage, sukladno zakonskim odredbama, imaju pravo uvida u spis, odnosno da u Uredu mogu neograničeno i besplatno čitati spis i raditi bilješke. Kad netko od okrivljenika ili njihovih branitelja zatraži da mu se kopira spis ili njegovi pojedini dijelovi onda se to, sukladno Odluci ministra pravosuđa, naplaćuje po istoj cijeni kako u USKOK-u tako i na svim sudovima u Republici Hrvatskoj.
Pored navedenog i sama tvrdnja da je USKOK od okrivljenika i njihovih branitelja u navedenom predmetu naplatio više od 320.000 kuna samo za kopiranje spisa je netočna. Prema evidenciji koju Ured vodi, a s kojom su, naravno, upoznati okrivljenici i njihovi branitelji, svi okrivljenici ili njihovi branitelji u navedenom predmetu kopiranje spisa ili njegovih pojedinih dijelova platili su ukupno 97.978 kuna.